روی صحبت مقام معظم رهبری با چه کسانی بود؟

چهارشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۵۴ ب.ظ

روی صحبت مقام معظم رهبری با چه کسانی بود؟
در ادامه سعی می شود برخی اظهارات خدشه آفرین در روند کشور -که مقام معظم رهبری امروز به آن ها پاسخ گفته اند- ذکر شود. لازم به ذکر است، سخنان روشنگر رهبر انقلاب نباید منحصر به یک «جوابیه» برای سخنان تنها این افراد شود، چرا که غفلت از وجه روشن ساز و تمدن نگر سخنان ایشان، به هیچ وجه مقبول نیست. ثانیا سخنانی که در ادامه از افراد نقل میشود، تنها مشتی از خروار است که موارد بسیار آن از ذهن امت هوشیار انقلابی پاک نشده:


مقام معظم رهبری : «حالا بعضی‌ها اصرار دارند این شیطان بزرگ را با این خصوصیّات -که از ابلیس بدتر است- بزک کنند و به شکل فرشته وانمود کنند. چرا؟ دین به‌کنار، انقلابیگری به‌کنار؛ وفاداری به مصالح کشور چه میشود؟ عقل چه میشود؟»

هاشمی رفسنجانی : «یکی از این مسایل رابطه با آمریکا بود. نوشتم بالاخره سبکی که الان داریم که با آمریکا نه حرف بزنیم و نه رابطه داشته باشیم، قابل تداوم نیست. آمریکا قدرت برتر دنیا است. مگر اروپا با آمریکا، چین با آمریکا و روسیه با آمریکا چه تفاوتی از دید ما دارند؟ اگر با آنها مذاکره داریم، چرا با آمریکا مذاکره نکنیم؟»

حسن فریدون: «اوباما را خیلی باادب و باهوش یافتم»!!!!

مقام معظم رهبری:«این‌همه جوانهای حزب‌اللّهی و انقلابی را برخی از گویندگان و نویسندگان نکوبند به اسم افراطی و امثال اینها. جوان انقلابی را باید گرامی داشت، باید به روحیّه‌ی انقلابیگری تشویق کرد؛ این روحیّه است که کشور را حفظ میکند، از کشور دفاع میکند؛»

حسن فریدون: «اگر گروه کوچکی هم می‌خواهند مسیر افراط یا تفریط را طی کنند از آن‌ها خواهش می‌کنیم در مسیر اعتدال وارد شوند»

حسن فریدون: «اقلیت کوچکی هم اگر فکر می‌کنند، «راه» افراط است، آن‌ها نیز به همین مسیر اعتدال که قرآن است، بیایند، ما امت وسط و امت معتدل هستیم. البته در دنیایی که ما زندگی می‌کنیم در چارچوب قانون باید قواعد بازی را نیز بپذیریم»

مقام معظم رهبری: « متأسّفانه یکی از عادتهای بدی که بعضی در داخل دارند، این است که دائماً در سلامت انتخابات در هر دوره‌ای خدشه کنند. از قبل از انتخابات مکرّر دَم بزنند از تقلّب، از دغدغه، از اینکه چنین بشود، چنان بشود؛ این کار غلطی است

هاشمی رفسنجانی: «امیدواریم از لحاظ قانون در همه‌ی مراحل ثبت‌نام، نظارت، اجرا و شمارش، هیچ شبهه‌ای نداشته باشیم تا حماسه‌های سیاسی مردم ایران به خوبی شکل بگیرد»

 

مقام معظم رهبری: « رأی مردم حقّ‌النّاس است. ما بیخود این اعتمادی را که مردم به نظام دارند، با حرفهای بی‌منطق مخدوش نکنیم. گاهی به وزارت کشور ایراد میگیرند، گاهی به شورای نگهبان ایراد میگیرند.

 

شورای نگهبان، چشم بینای نظام برای انتخابات است؛ در همه‌ی دنیا هم یک چنین چیزی وجود دارد -حالا اسمش چیز دیگر است؛ اینجا اسمش شورای نگهبان است- مراقبند، ببینند آن کسی که وارد میدان انتخابات میشود، نامزد انتخابات میشود، آیا صلاحیّت دارد یا نه؛ و باید احراز کنند صلاحیّت را؛ اگر دیدند که کوتاهی شده است و آدمی که صلاحیّت ندارد وارد شده، جلویش را میگیرند؛ این حقّ آنها است، حقّ قانونی آنها است، حقّ عقلی و منطقی آنها است؛ بعضی بیخود ایراد میکنند. بخشی از این حقّ‌النّاس، همین حقّ رأی شورای نگهبان است؛ همین حقّ نظارت استصوابی و مؤثّر شورای نگهبان است؛ این جزو حق‌النّاس است، این را باید رعایت کرد، این را باید حفظ کرد. انتخابات مهم است. این عرض فعلی ما درباره‌ی انتخابات است.

»

حسن فریدون: «شورای نگهبان چشم است و چشم نمی‌تواند کار دست را بکند

مگر مجلس اول پس از انقلاب اسلامی که در آن زمان حتی شورای نگهبان نیز وجود نداشت و همه حتی گروهک‌های مخرب در آن حضور داشتند بهترین مجلس تاریخ این کشور نبود؟ ملت ایران ملتی بالغ، باتجربه و بزرگ است که به خوبی برای آینده خود تصمیم می‌گیرد..»

گفت‌وگو

گفت‌وگو را بیاغاز
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سین جیم
Haj Sajjad